вторник, 14 февруари 2012 г.

Моите преживявания в Барселона

Моята леля, която живее в Испания, купи билети на цялото ни семейство. След като разбрах тази новина, се зарадвах много, защото искам да опозная тази държава и дори искам да уча и работя в нея! Не можех да повярвам, че ще бъда там за 3 седмици!
Времето мина бавн
о, но в крайна сметка дойде! Ние трябваше да стигнем с влак до София, който тръгваше в 5 сутринта, а за да се оправим трябваше да станем към 4.30 и това аз направих много трудно! Пътуването до столицата мина доста скучно, но все пак пристигнахме към 14.30 . Нашият самолет тръгваше към 17 часа и имахме достатъчно време да се нахраним! След това си хванахме такси и отидохме до летището в София. Минахме редица процедури и най–накрая се качихме на самолета и полетяхме. В началото се страхувах, но след това ми стана дори приятно. След много дълъг път ние пристигнахме в Барселона. Пренощувахме в леля ми. Следващите два дни ние направихме обиколка на Terrassa (град близо до Барселона). Там беше страхотно. Но на третия ден за първи път разгледахме и Барселона. По самата главна улица има много магазинчета. Другото интересно нещо, което забелязахме, бяха облечените като приказни герои хора, които когато им дадеш пари, правят нещо, а през другото време стоят неподвижни, като статуи.
През този ден ние отидохме в най - големия аквариум в Европа (L’Aquarium). Там видяхм
е много интересни видове риби, които плуваха свободно над един огромен тунел, под който минават хората. Един ескалатор помага да се разгледат всички видове риби. Имаше акули, риба меч, октоподи, медузи, най-различни пъстроцветни риби и много други. Беше страхотно!
На следващия ден ние се
изкачихме до хълм Монджуик ,където всяка вечер се пуска един огромен "пеещ" фонтан, който се намираше пред огромен дворец. Хиляди хора идват от всички краища на стараната, за да се насладят на тази приказна гледка. Аз до последно не можех да повярвам на очите си. Хиляди цветни струи вода се приплитаха и се получаваха най-различни форми.
През петия ден се отправихме към туристическото градче Lloret de Mar. Ние отседнахме в хотел за 2 дни, през които ходихме на плаж. Той е доста интересен. Пясъкът е скалист. Водата е много солена, дори ако ти попадне капчица в окото и започва да щипе, а когато излезеш и изсъхнеш, по тялото ти остават кристалчета сол.
На следващия ден ние посетихме Parc de la Ciutadella, който беше невероятен! Там имаше ужасно много фонтанчета, цветя, палми и папагали, които се разхождаха свободно на поляната и даваха на хората да ги хранят. През този парк минава и река, по която можеш да се возиш с лодка, стига да искаш. В парка имаше и пейки, на които хората могат да си починат. На мен от целия парк обаче най-много ми харесаха фонтаните, които бяха украсени с истинско злато.
През този ден разгледахме и катедралата в Барселона, която е много красива. В нея не може да се влезе, ако не си подходящо о
блечен, т.е. не може да носиш шапка, потник и къси панталони. След като проверят облеклото ти, ти влизаш в един двор, в който има много цветя и между тях се разхождат патици. Вътре в самата катедрала има много интересни орнаменти и прозорците, които са изработени от най-различни цветни стъкла, а те образуват различни фигури. Има и много пейки, на които хората сядат и слушат.На 9 ден ние посетихме местния музей на восъчните фигури (Museu de Cera) . Там има много стаи, в които са бяха поместени най- различни фигури. В първата стая имаше фигури на принцове и принцеси, известни в испанската история. Във втората стая се намираха известните детски герои - Пепеляшка, "Алиса" (от "Алиса в страната на
чудесата"), "Батман", "Снежанка и седемте джуджета" и др. Когато влязохме във следващата стая, се чу силна музика и тържествено започна да се вдига една голяма червена завеса, а отдолу бяха фигурите от спектакъла"Дон Кихот" . В съседната стая имаше много музиканти като Бетовен, Моцарт и др. В петата имаше известни фламенко
танцьори, а в шестата много актьори и кино режисьори. Някои от тях бяха актьорите от "Хубава жена", "Индиана Джоунс"
и много др. Имаше и още стаи, но най - страшната беше последната стая, в която имаше доста ужасяващи фигури. Там беше много тъмно и никога не знаеш от къде какво ще се покаже. Аз макар да знаех, че не са истински, много се изплаших, особено на края, защото там имаше една фигура, която първоначално си лежи , като мъртъв човек, но после след като се загледаш в нея, под много страшни звуци тя започва да се изправя.
На следващия ден ние посетихме най-известната забележителност в Барселона - Sagrada Familia. Тя е започнала строежа си през 1882, архитектът и е Антонио Гауди, който у
мира през 1926. Строежът на сградата спира, но по- късно група архитекти продължават строежа, но колкото и да се опитват, те не могат да направят онова, което е сътворил Гауди. Строежът продължава и до днес. Отвътре и отвън има много орнаменти. Тя е много висока сграда и ако искаш да я разгледаш, можеш да се изкачваш по хиляди стълби във форма на охлюв или да се качиш с асансьор.
На
следващата сутрин ние решихме да отидем до Park Guell. Това е парк с много интересна история. Първо на неговото място е имало сметище. Индустриалецът Гюел купува това сметище и възлага на Антонио Гауди да изгради нестандартен парк. Великият архитект създава нещо неповторимо.Всичко изглежда така, сякаш е излязло от някоя приказка. Всяка колона, всеки малък орнамент е сякаш облепен с различни разноцветни стъкла и камъчета. Стотиците колони са сякаш направени от мокър пясък. Най - интересното в този парк е една пейка, която е дълга цели 200 метра и е разноцветна. Аз просто не можех да повярвам на очите си. Всичко беше страхотно!
На следващия ден, ние посетихме и една друга държава - Андора. Това е една много малка държава, к
оято е и много красива. Целите улици там са пълни с много магазини, молове и кафенета. Тук има много малко жители, от които повечето са испанци. Държавата е известна със своите ски курорти и многото фестивали, които се провеждат.
През следващите дни, ние посетехме музея на известн
ия футболен отбор - Барселона. Макар аз много да не разбирам от футбол, тук поне знаех няколко футболиста. Имаше изложени ужасно много награди на отбора. Част от музея показваше съблекалните им, мястото на провеждане на конференции и разбира се огромния стадион. Даваха ти да влезеш в кабините, от където говорят коментаторите. В самия музей имаше един огромен екран, на който се пускаха много филми от историята на отбора. Беше забавно!
Ние посетихме и зоологическата градина в Барселона. Там имаше мно
го животни, някои от които виждах за първи път. Имаше много видове папагали, прилепи, мечки, пингвини, крокодили, костенурки, игуани, жаби, маймуни, леопарди, бикове, хипопотами, жирафи, слонове, носорози, делфини и много други животни. Имаше свободно пуснати пауни, които се разхождат пред теб, докато разглеждаш.
Докато бяхме на почивка, хората там празнуваха празника Сан Хуан. На този ден се почива, затова вс
ички отиват към плажа. Там обикновено се хвърлят бомбички и различни ракети. Пали се огън, които се прескача за здраве или за гонене на злите сили. Настъпи ли 12 часа през нощта, всички се отправят към морето. Те трябва да си намислят желание и да прескочат 3 вълни, за да се сбъдне. Аз станах свидетел на изпълняването на тези традиции... беше страхотно! В небето се виждаха всякакви зари, под всякакви форми, чуваше се музика, хиляди хора танцуваха.... беше забавно!
Остана моята любима част от ваканцията... посещението ми в увеселителния парк Port Aventura. Още когато влязохме на входа имаше едно огромно влакче, което вървеше над една река. Та с целия си акъл аз реших да се кача на него. Докато чаках реда си цялата треперех. Но след около 10 - 15 минути чакане дойде и нашия ред. Ние се качвахме и то потегли. Първоначално влязохме с влакчето в една затъмнена стая, където пуснаха един филм с една маймунка и един професор, а след няколко секунди неочаквано, влакчето тръгна с огромна скорост. Аз просто не знаех къде се намирам. Цялото нещо продължаваше 40 секунди а то дигаше 135 км/ч за 3,5 секунди. Там те обръщаха с главата на долу, премятаха те... как да не пищиш? След като свърши аз бях готова да се разрева, защото колана, с който бях захваната не искаше да сe откопчава и ме беше страх, че пак ще тръгне и аз ще преживея това за втори път, но този път сама. Слава богу, това не се случи, една жена дойде и го откопча и аз станах. След това ние се отправихме към друга атракция. Тя представляваше една лодка, която те изкачва много високо и след това те спуска по няколко водопада. Беше страхотно и ободряващо! В парка се играеха много спектакли, ние първо отидохме на един хумористичен спектакъл, в който накрая на шоуто размятаха над публиката много фалшиви американски долари. Всички се спуснахме към тях и успяхме да вземем един, на който малкия ми брат много се зарадва. След шоуто с майка ми отидохме на едни люлки, които се надигат много на високо и започват да те люлея. Мен в началото ме беше страх, но когато се отпуснеш е наистина приятно. Качихме се и на много други атракции, но имаше една наистина страшна. Аз реших обаче и на нея да се кача. Аз татко и мама седнахме на едни седалки. Закопчаха ни с колани и прикачиха една голяма триъгълна машина към нас. После ни качиха на една кула висока към 100 - 200 метра и от там откачиха машината от нас... последва рязко падане на долу. Все едно скачам от една такава сграда, само дето съм седнала..., за да се успокоим решихме да отидем на една атракция с едни кръгли, жълти лодки, с който се разхождаш по една река. Обаче нашата лодка заседна и така стана голямо задръстване.... накрая успяхме да се освободим. Тогава се отправихме към един от спектаклите, за да гледаме мексикански танци. Седнахме на първия ред и гледахме с интерес тяхното прекрасно танцуване. След това , обаче танцьорите започнаха да изваждат хора от публиката. Единият танцьор извади точно мен. Помня колко се бях притеснила..., но все пак танцувах. После ние се отправихме към едни атракции за по - малки деца, като брат ми. Там имаше абсолютно всички неща, като бързото влакче в началото или огромната кула, но направени за деца. На брат ми наистина много му допадна. Ние останахме в този парк до самото му затваряне, за да можем да видим финала, на който се сбогуваш с всички актьори участвали в спектакли и с лицето на парка - Уди кълвача. След, като видиш всички от програмата, започват огромни зари и прожектират различни кратки филми на тях. Аз не мога точно да кажа как го правят, но знам че бе удивително.